Agronas Sp. Z o.o.
ul. Żeromskiego 83, 62-600 Koło
Dodano: 2018-03-05 Podczas Targów FERMA w Łodzi swoją działalność oficjalnie zainaugurowała Polska Grupa Nasienna – inicjatywa zrzeszająca przedstawicieli polskich prywatnych firm nasiennych.
Polska Grupa Nasienna to wspólna inicjatywa rodzimych producentów nasion traw. Grupa stawia sobie za cel zwiększenie udziału nasion polskich odmian na rynku krajowym i zagranicznym poprzez m.in. promocję polskiej genetyki i budowanie świadomości znaczenia polskich nasion wśród rolników.
Inicjatywa skupia przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw zaangażowanych w promocję polskiego nasiennictwa. Działania grupy skierowane są do trzech głównych grup odbiorców: organizacji branżowych i instytucji rządowych, aby wypracować wspólne działania mające na celu promocję polskich nasion, rolników – w zakresie budowania świadomości znaczenia polskich nasion dla rodzimego rynku rolnego, a także kolejnych przedstawicieli polskich prywatnych firm nasiennych, którzy zaangażują się we wspólną inicjatywę.
Do końca lat 80. Polska była jednym z największych producentów i eksporterów nasion traw w Europie. Dzisiaj ok. 50 proc. nasion traw na naszym rynku pochodzi z importu. Wysokiej jakości materiał siewny nowych odmian to nośnik postępu biologicznego, który jak podaje MRiRW odpowiada w ok. 60 proc. za wzrost plonowania upraw roślin.
Polska Grupa Nasienna chce dążyć do zwiększenia udziału nasion polskich odmian względem odmian zagranicznych w skali dwóch, trzech lat. Polska posiada olbrzymi kapitał społeczny, który należy wykorzystać. Doświadczenie producentów i wiedza oparta na technologii, jak również potencjał naukowy i hodowlany przy odpowiednim marketingu daje szansę na ekspansję eksportową krajowych firm nasiennych.
Priorytety Polskiej Grupy Nasiennej zostały również przedstawione Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które zadeklarowało otwartość na dialog w celu wypracowania płaszczyzny do współpracy.
Więcej informacji na stronie www.polskagrupanasienna.pl